May 2, 2014

Keputusan

Ya aku perlu buat keputusan ini
Untuk masa depan aku

FYP..
Kerap kali aku bertangguh, subjek yang tidak ditemui lagi
Sampai bila
Orang lain dah masuk lab, sekuman koya pun tak aku temui.
Terlalu banyak berjanji dengan prof
Untung prof terlalu baik, guide segenap segi,
tak perlu menulis,
buat kaedah dan segala experiment
Pergi praktikal dengan tenang dan selepas tu menulis semula
Kerana baiknya dia hingga aku terlalu malu!
Sekuman subjek pun tidak aku temui
Malu malu malu

Aku tahu destinasi itu, tapi kudratku tak mampu
Malu, malu teramat mengharap kasih belas ihsan orang
Ya, keputusan ini yang terbaik.
Tiada siapa yang boleh tolong kita saat susah melainkan keluarga sendiri.

I need to go back to my hometown,
Dalam kampung sendiri tak perlu ragu
bawa motor
Mak ayah adik ada untuk membantu