Mar 14, 2013

14 Mac Terima Kasih Allah

Alhamdulillah hari ini genap usia aku 21 tahun 1 hari. 

Terima kasih ALLAH kerana memberikan aku kedua ibu bapa sehebat mak ayah. Tak sangka sudah 21 tahun aku hidup. Tapi sayangnya aku belum lagi menyumbangkan sesuatu pada keluarga, pada agama.

Terima kasih ALLAH kerana beri aku peluang untuk menjadi kakak kepada dua orang puteri dan seorang putera. Dengan tittle itu, ke mana sahaja aku pergi, aku akan sentiasa menjaga diri. Mahu menjadi contoh terbaik buat adik- adik.

"You don't choose your family. They are God's gift to you, as you are to them." Desmond Tutu.

Terdetik di hati ingin menjadi seperti mereka yang ku lihat. Sangat indah. Aku juga nak jadi baik. Tapi tika itu aku tak tahu nak mula dari mana.

Perjalanan aku di matrik banyak membuka mata. Dia banyak membimbing aku.

Bila berada di universiti, dia masih bersamaku. Malah begitu banyak tuhan memberi teman membimbing aku.

Bersama keluarga J, banyak mengajar aku erti kehidupan. Susah senang bersama. Kami belajar hidup berdikari. Banyak yang aku belajar. Ada yang tak pernah aku jangka dan aku buat.


Umur baru, aku berdoa nak jadi anak yang solehah, nak jadi kakak yang baik yang berbakti pada kedua ibu bapa. Nak tingkatkan ilmu dunia dan ilmu agama.






Thank u Family J merangkap owner CampaignOFCoveringAurat for those gift n kejutan yang mengharukan. T_T



             

             Ni lagi sorang. 
TQ Cik Aujan.
 TQ Anis berat nanang.
TQ Hosmate yang dah berkurun lamanya bersama aku.




 Tq Ex-rumate. Dah pandai masak kene cepat kawin na.

TQ family, TQ En. O Misai, TQ anak pakcik Buhair, TQ Zaza, TQ Dak Adi dan semualah.


#Bimbinglah aku, tarbiyahkan aku, jangan tinggal aku keseorangan