Aug 24, 2012

Setahun Sekali kita bertemu di Aidil Fitri


Alhamdulillah raya tahun nie aku rasa sungguh bermakna bila kawan- kawan sekolah dapat berkumpul lagi. every year memang kami ada buat reunion start  lepas spm masa dok kat matrik. tapi yang sedihnya, geng kawan yang join setiap tahun semakin berkurang. n Alhamdulillah tetap ada. kami nie pon hanya jumpak setahun sekali pon time raya. yalah sebab cuti semua lain- lain. coz ada yang dok matrik, degree, diploma n spa.


kami start konvoi kol11 lebih kurang. aku naik kereta ZZ pi umah zaza. sian kat ZZl kena tunggu aku lama bersiap disebabkan aku dapat maklumat tak betoi waktu perjalanan. seperti yang aku agak, ramai kawan- kawan yang terkejut dengan penampilan aku hari ini.Walaupun terkejut, tapi depa gembira n suka dengan penampilan aku. dalam hati ^_____^
 "hampa tak tengok Sya lagi...."

pi umah zaza dok sembng sana sembang sinie, cadangnya nak ambil copy gambaq masa sekolah dulu coz akunyer dah hilang masa format laptop. yang sedihnya nasib kami sama.... huhuhuhu 


akhirnya zaza wak kuaq album.. 
"ni ja yang ada"
nasib baik dya cuci, law tak...
pasnie aku bertekad tiap2 gambaq yang ada kenangan kena cuci...

pastue kmi gerak ke baling sebab Am swoh diskus kat sana nak pi mana dulu. adeh, am nie ingat dekat ka, sebab destinasi seterusnya tempat tadi gak.. kat umah wa. tapi sebelum tue kami gi umah cikgu anuar. dah dekat dah gn umah princess. kami pi 3 buah keta. yang pi am, faz, an n syaz. gegurl lak aku, zaza, z z, z a, kacang,... yang len jemput kat umah..am swoh aku gi pujuk princess ikut konvoi sekali. best gak pi umah cikgu anuar, bini dya buat roti john gn laksam. roti john sedap bangat!!!! tapi laksam aku takreti makan. =.="




 
Seterusnya kami pi umah cikgu kesayangan!!!!
CIKGU ZAMRI
GURU KIMIA YANG GARANG LAWAK DAN BAIK HATI!!!!
nie memang umah wajib lawat tiap- tiap tahun.
tahun nie umah cikgu zamri wat mee/bihun sup
sumpah sedap gila!!!
macam nak tambah lagi tapi segan... huhuhuhu =.="



semua gegurl yang omey!!!
bila dah semakin sbesaq sume makin lawa pandai bergaya
meet sebelah aku princess, zaza, z z, z a, kacang n bea..

ni lah cikgu zamri kesayangan kami. tiap- tiap tahun pondok dya menjadi sasaran.heee
cikgu tiap kali raya, baju raya pagoda.. selesa katanya.. heheheh ^_______^

sambil posing kita bermaaf- maafan yer. aku mintak maaf sepanjang perkenalan time sekolah perangai aku ni menyakitkan hati hampa. ampunkan aku nah...



princess yang comey.aku doakan jodoh depa sampai ke jinjang pelamin. dya yang sangat best. kami mula rapat kat matrik dulu. dya memang baik. asal da masalah dialah tempat mengadu. tue lah masa makan bihun sup, dok imbas balik kenangan makan bakso kat laman santai kmk dulu.. huhuhu kenangan yang best!!!



this is kacang!!! one of my bestie. dya angat nice. kami mula rapat start form 5 then sambung lak kat matrik. sepanjang perkenalan aku, bagi aku kacang seorang yang hebat!!! tabah tempuh dugaan hidup. tahniah  4 flat tiap2 sem!!1 lepas nie nat akan terbang (ceewahhh) ke UTM skudai johor. Course Petroleum Engineering... WOOOOWWW!!!


 next kami pi umah wa kat taman wawasan. ambooi wa dah semakin kuruis n +++ comelnyer. makan laksa sambil dok dengan mek nie wat lawak antarabangsa dya. 

rasanya kalau seorang lelaki melayan seorang perempuan tuu seperti puteri . mesti lelaki tuuu dibesarkan dr tgn seorang permaisuri . kan ? *angguk lah ! :))
HAHAHAHAHAHA
makan laksa!!! yeay, aku suka raya nie asal pi umah orang ja jamu laksa... law kat sana kempunan lah aku.. tahniah yer wa yang akan sambung pengajian  di UPM cos Sains Kimia. Hebat kawan aku nih... ^____^

Destinasi seterusnya --------->>> Umah am 


akan laksa lagi!!! yeay!!!!
amboi rajinnya z a kita...
z a yang sambung studi di uniKL Melaka.
Dy dapat kat UMS asalnya tapi disebabkan jauh dya pi private punyer.

 cey cey cik princess rajinnya di rumah mak mentua



kekenyangan makan laksa. ok masa nie Sya join.


sya nie memang baik+ bagiuh dari dulu lagi... 


rumah terakhir ------------->>>> Cikgu Sejarah Cikgu Ratna



cikgu baru ja balik dari kelantan. nie memang umah wajib lawat tiap- tiap tahun. law tak pie cikgu merajok..heeee
cikgu ajak yang gegurl tolong wat air kat dapoq, hyang lain semua mengikut. aku dengan princess ja yang dah tak larat ... elek luu sat


ehem ehem bakal menantu cikgu ratna..heehhee




faz nie dari zaman sekolah sampai la sekarang dok menugusik cikgu ratna. dya swoh cikgu gelak lah,,, macam2


tiap- tiap tahun menu wajib mah cg ratna kek lapis... sedapnya!!!

 lastly, sebelum balik, posing kat kereta2 yang sudi bawak kami. terima kasih tuan kereta, raya tahun depan bawak kami lagi..huuuyeayhhh
“Sahabat yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”

Alhmdulillah, seringkali aku diketemukan dan dikurnikan sahabat yang soleh dan solehah dan berakhlak mulia.

SAHABAT, AKU SAYANG KAMU!!!!

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN