Sep 18, 2011

Niat di hati nak shopping tudung tapi lain jadinya


Assalamualaikum.......

Hehehehehe kenal tak sapa tue......eh cik hus hus gn queen la......Alhamdulillah walaupun kami dah ngaji jauh2 (queen ngaji di UTEM Melaka) masih dapat jumpak gi kan.Syoknya!!!!!!

Macamni kesahnya,mas kwn aku masa sekolah dulu dapat upsi jugak.Dya ajak aku teman dya gi KL mah sedara dya kawen.Alang2 aku nak pi jalan TAR shoping tudung dengan besar hatinya beria2 nak ikut la.

Kami ke sana dari upsi naik train la.entah pa2 aku ni mana pernah naik train.Termangu2 kat situ.nasib baik mas wat2 pandai.Law aku sowg leh sesat la....n mas and queen ni depa sedara.So di sana lah kami bertemu.......ceewaaaaaaahhhhhhh






Cantik kan queen berseri2 dak utem ni.....Masing2 dok bertukaq cita sal u masing2..queen nampak bahagia ja.....aku ja yang berduka.huhuhuhu sob sob sob






Queen belum giliran anda lagi taw jgn geges yer........huhuhuhu tema majlis kawen tuan rumah ialah warna ijau tapi kami men hentam ja pakai.Maaf yer kami tak diberi tahu tema yer.....kehkehkeh







first time aku gi kenduri terlampau banyak sedara sepupu sepapat depa masih kanak-kanak.Baby pun banyak.....
"ala bucuk2 ala wangi2 mai sini kat kak una meh...alalalala"







Aku rasa nilah majlis pernikahan @ perkahwinan paling indah pernah aku hadiri.Pengantin perempuan sangat comey seorang cikgu Fizik bertudung labuh,pengantin lelaki lawa.Masa tok kadi cakap pasal tanggungjawab suami isteri mmg rasa sebak semacam.Sebab perkahwinan bukan sebab cinta saja tapi tanggungjawab.Melalui perkahwinan nafsu dapat disalurkaan dengan cara halal.Selain itu,dapat menambahkan zuriat.Nabi Muhammad SAW suka anak ramai.Aku yang dengaq ni yang dok sebak lebih.....
Dengan sekali lafaz kak nurul selamat menjadi isteri yang sah.







Nak tergelak juga bila kami nak tangkap gambaq pengantin,depa suruh pengantin laki peluk pengantin perempuan tapi pengantin laki kata,

"haaa,macamna???? saya tak biasa........."
hahahahahha
Tapi boleh lihat suatu  perkahwinan yang suci.Bagi pasangan yang tak pernah bercinta sebelum berkahwin,tak pernah berpegangan tangan sebelum sah menjadi suami isteri.Bila dah sah mesti rasa nikmat,gembira dan bahagia......kan?kan?kan?








Pengantin perempuan ni sangat comel,baik,ceria dan peramah.Walaupun cik hus hus orang luaq tapi mereka layan sangat baik.Dengaq cita kad kenduri,baju pengantin pun Kak Nurul wat sendiri taw.Woooowwww,isteri serba boleh.Cik Hus hus pun nak jadi macam tue jugak la.boleh?????hehehehehe
Cik hus hus doakan perkahwinan kak nurul dengan abang zul berkekalan.......Cik Hus hus juga berdoa agar diri sendiri ditemukn jodoh baik yang direstui oleh orang tua.......amin.....


sementara pengantin dok bergambaq,kami mengambil peluang bergambaq gn cek mas kahwin.RM3500



Selesai sudah pernikahan mari kita menjamu selera..Kenduri ni serentak majlis perkahwinan( sebab masing2 dok jauh,pihak lelaki orang kelantan),kenduri makngah n pakngah nak pi haji.Kenduri akikah dan rumah terbuka hari raya sekali la.Ingatkan dok KL depa wat katering tapi masak sediri rupanya.Adik beradik depa mmg ramai pakat bergotong  royong la.Menu pon macam hari raya.
1.Nasi minyak
,nasi putih
,ayam goreng berempah
,gulai daging,
daging masak hitam
,oren
,keropok ikan
,kerabu pucuk paku bersama perut
2.laksa
3.bihun sup
4.dadih macam warna (pengantin perempuan yang buat taw)
5.rojak buah
6.nasik impit bersama rendang dan kuah kacang






 Inilah mas.......dya study pendidikan khas kat upsi





 Hahahahah masa ni la nak makan byak2.hehehehe save duit makan.Dahla makanan mahal bebeno kat kolej.
Lepas makan,pukul 3 nak balik awai konon2 nak pi masjid india la nak shopping2,pastue takot plak aes lagi pun dah lewat.....tapi xpa,masjid india akan aku pi jugak nnt.hahahahaha