Sep 13, 2011

Mula bertatih mengejar mimpi


ASSALAMUALAIKUM....
Akhirnya 7 september 2011 aku selamat menjejak bumi Tanjung Malim menjadi warga UPSI.Perasaan bercampur baur.Gembira sebab dapat belajar tinggi,sedih sebab jauh daripada famili,takut sebab kalau xdapat melaksanakan tanggungjawab sebagai pelajar dgn cemerlang.

Di sini aku cuba involve diri supaya aktif sikit moga2 dapat kekal dok kolej kediaman sampai abeh ngaji.Masa hari pendaftaran lagi,aku dah masukkan nama untuk buat persembahan masa hari kebudayaan pelajar baru.huihhhhh,satu tindakan yang pantas untuk junior seperti aku.....Kehkehkeh....



Haaaaa,inilah kawan2 pertama saya.Yang baju biru tue my housemate merangkap my roomate kak Aja.Huhuhu bestnya 1 u, 1 kos ,1 kuliah, 1 amali ,1 kolej n 1 blok gn my roomate masa kat KMK dulu,cik Qiqi yang comey.



Best taw orentasi kat sini.makan free sedap lak tue,akak2 n abang2 sekreteriat yang baik2.kami tak kena marah pon.depa layan kami baik ja.law depa wat apa2 kesalahan depa mintak maaf.Suka2.masa dgq ceramah law tertido pon xkena marah.huhuhuhu....semestinya aku la yang tido tue.hehehehehe.


The comels kat atas ni my fren untuk persembahan...Best dapat kenai gn orang serata Malaysia ni.Dan aku berjanji untuk menjadi diri sendiri yang masih cakap utara.kenapa perlu ubah sedangkan orang qlate boleh berbangga dengan bahasa depa.begitu jugak aku.....wahhhhh,semangat gila.....




Persembahan di buat di padang yer.berlatih dulu petang......




Yahhhh,persembahan buat malam.kami kumpulan pertama..Dahla aku yang first mengeluarkan suara haaaaaaahahaahah.aku berlakon ja.Partner gn si Hosey....Mula2 memang neves tp lama2 ok la....tp masalah teknikal mmg geram.lagu kua lambat so kami kena la wat2 cover mcm2.geram.dah tue tarian untuk lagu retro tiba2 kua lagu akon..ntah pa2.dah mcm lawak...tp nampak unik.maybe sbb tue kot kami menang no3....

 oleh kerana xboleh bawak vespa ke atas pentas jd lukis ja la.Aku la yang membonceng ini vespa bersama yeeeerrrrrrkkkk Hosey.......hhahahahaa
















Aku sekarang tengah menyesuaikan diri gn suasana kat sini..perjalanan bas.kelas lagi.n dekat sini mmg lebih relax dr matrix.70% kerja kursus n 30% periksa.Semoga aku akan berjaya di sini disamping mendapat ramai kawan.