Aug 25, 2011

Udah2 la kerja,Berehat pulak....

Assalamualaikum....

Kita mulakan entri dengan berpantun sikit.

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara nampak
Esok jangan rindu-rinduan


Kalau ada sumur di ladang
Boleh saya menumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Boleh kita berjumpa lagi

 Hari nie 25 Ogos 2011 tamatlah status aku sebagai pekerja kilang.Ya, berhenti sebab nak sambung belajar di UPSI pada 7 September nie.Teringat sepanjang bekerja dalam fikiran aku asyik nak berhenti ja.Tak tahan tension dengan kerja dan orang2 di sekeliling.Tapi diam tak diam 4 bulan juga aku kerja yea.

Inilah van yang menjemput aku yer Pakcik Li.....Suka lah buat OT tahun nie sebab Pakcik Li rajin memandu.Cara pemanduannya sangat cekap.Kadang2 kerja shift pagi,pukul 6.15 dah sampai kilang.Suka!Suka!Sempat lagi tido.....yuuhuuuuuu


Pada tahun nie aku masih bekerja di kitting.Ya walaupun tempat sama dgn taon lepas tapi orangnnya berbeza.Tk tau nak cakap camna,tapi kejap disimpan menjadi kenangan yang takkan lupa.Pengalaman untuk menghdapi student.maybe.....??????? Kerja pada tahun ini dugaannnya memang lagi dasyat dari tahu lepas.Almaklumlah,taon lepas aku budak2 lagi.

Mujurlah aku mengenali orang2 yang sangat baik.Depa sentiasa beri aku semangat untuk terus kerja.Mereka adalah

S-Melihat dia kerja buat aku semangat nak kerja.Kami sentiasa kongsi masalah bersama2.Walaupun dia dikutuk dan difitnah tapi dia tetap membuktikan dia boleh membuat kerja dengan jayanya.

L-Seorang yang baik menganggap aku macam adik dya sendiri.Bil aku down n xda mood nak kerja dya selalu cakap,"peduli pa dengan mulut orang,bukan depa yang bayaq gaji"
Yeah,bila dengaq ayt mcm tue tiba2 rasa semangat..........huhuhuhuh

M-Seorang yang sangat baik.Saya suka!Saya suka!Bila aku dok sedih and muncung2 kena marah,dia sentiasa ada pujuk aku bagi nasihat,ingatkan balik jasa mak ayah aku....Baru rasa lega sikit.


Yang nie nama dya Ros...Dya kawan aku masa taon lepas tapi taon ni dya tukar ke shift lagi satu.Ingatkan tak dapat jumpak Ros dah.Nasib baik ada hari PI kami dapat kerj bersama-sama lagi.Ros sangat comeyl....


This is my kakak Sri...Kawan aku dari tahun lepas lagi.tapi yang sedihnya taon nie dya pindah masuk Rework.Dya selalu bantu aku kalau da masalah......Macam kalau tak paham sesuatu kerja,aku akan pi refer kat dya......


Haaaa,nampak tak wajah seseorang yang masih belum diperkenalkan????Namanya Lin Sandar.Orang Myanmar....Sangat comeyl.Dah Pandai cakap Melayu.Yang aku nie x reti2 cakap bahasa depa.Huhuhuhuhu
Semenjak Kak Sri pindah Rework,aku pun dah rapat2 gn dak2 rework.Seronok dapat kenal gn Kak Chaq,Kak Wati,Kak Ila,Irma,Katie Moe and Lin.Best bila break gn depa berkongsi juadah.Wahwahwah,sharing is caring gitue....

Aku jugak baik dengan Kak Cantik.Dya merupakan clerk kat sinie.Graduan UM OK.Kak Cantik sangat ayu dan boleh digelar fashionista gitue.Thanks Kak Ayu bagi Una hadiah!!!!Sayang3x


Ni bersama geng QA.Tugas depa mengesahkan sama ada kerja yang kita buat tue betoi ka tidak.Errghh,susah nau nak panggil QA nie.Tambah2 ku wat ic Datacard yang sememangnya kena panggil QA selalu.Kena merepek la segala bagai.Tapi aku baik dengan depa.Selalu dok sembang2.Yang tudung kuning tue namanya Kusmi.Dah balik indon pon.Mulnya aku ingat dya garang rupanya tidak.Sangat ceria orangnya.Free hair tue pulak namanya Kak Novi.Yang nie panggillah dia beribu kali suruh mai buy off,dy xmau mai aes.Suka wat garang gn aku.Aku ni dah la penakut.Tapi tadi kmi sudah bermaaf-maafan.Yang lain ialah Kak Shima,Kak Zura yang cantik dan Kak G.Depa nie sume baik2.


Sudah2.Fokus belajar plak lepas nie.UPSI tunggu aku datang yer!!!!!

P/S :Thank u pada kamu yang bg saya macam2.Saya bawk pi u taw.Rasa sangat dihargai.Tak taw nak balas budi macamna.Jangan lupa kiter yea