Aug 31, 2011

Checklist barang2 Upsi yang belum settle......

Assalamualaikum........

Haishhhh,geram betoi aku.Lagi baper hari nak pi UPSI tapi 1 pa pon x packing lagi.Mood malas masih berlegar2 di minda.Banyak barang x prepare gi ni.Nasib baik barang2 masa dok Matrik tue banyak lagi boleh pakai.Sekarang ni law nak pi supermarket membeli pun belum tentu da yang bukak musim2 raya cenggini,law bukak pon mesti berpusu2 orang.Sesak nafas aku dibuatnya.Tak pa,after dak sekolah dah stat masuk sekolah balik,akan ku serbu suma kedai.Sure2 mak bapak depa dah x mau shoping raya dah.Tolong nah orang2,bagi peluang aku plak nak membeli.


CHEKLIST BARANG2 UPSI YANG HARUS DIBELI@DIBAWA





1.Timba
Huhuhu masa matrik dulu ku dah ada timba tapi an dulunya tue kecik.Tak muat nak bubuh baju kotoq yang bertimbun2 seminggu.dulu pon terpaksa tebal muka pinjam kawan punyer timba.Masa outing pemalas nak beli sebab malu wak timba masuk kolej jalan kaki.....Tapi kali ni jgn risau yer kwn baru aku,Miss Nuna Nuna dah ada timba sendiri.Besar lagi,janji tak pinjam punya...

2.T shirt putih kolar lengan panjang n tracksuit
Baju ni maybe guna time orentasi kot.Terfikir2 gak UPSI xda baju sendiri ka???Sebab kat Matrik dulu kami da baju sendiri....Disebabkan nak beli baju ni la aku kena merepek gn makcik ni masa dya gh nak shoping raya.Mengganggu katanya.Xpa makcik,tunggu la abes raya aku shoping sorang2 xsesak...


3.Kasut sukan
yang ni cari yang cikai ja sebab aku bukan aktif sukan pon.Masa sekolah pun cikgu swoh aku lompat bintang,xdan pa dah pengsan.......huhuhuhuh...Kasut masa time matrik dulu pon dah nazak...cantik kan warna pink rasa semangat ja nak bersenam.huhuhuhuh

4.Kasut kulit hitam dan bertumit
huhhhhhh baru aku nak lepas dari memakai kasut warna hitam,eh2 dya jadi syarat wajib plak.


5.Selipar
Memandangkan aku keluar rumah x pernah pakai selipar,so kena la beli.yer la nak pi toilet kat sana segala bagai....pink jugak


6.Lip balm
Supaya diriku tak kering kontang macam orang sakit...heheheheheh sweetnyer pink2 ni....

7.Beg ke kuliah
Huhuhu kali nie aku nak menjadi pelajar yang penuh dgn ciri kewanitaan...ceewaaahhh,masa di matrik dulu sebab masa terlalu sibuk,main redah ja aku gi kelas bawak beg sekolah.Ada aku kisah pa orang ckp???????haaaaaa, sebab ramai bwk cam aku jugak.....huhuuhuhhu tapi kali ni kenalah ubah sikit nak membentuk imej seorng guru.tk gitu????????

8.Sabun, ubat gigi ,berus gigi,deodoran,sabun buku,breeze,downy


9.Tuala
nak yang baru jugak.Semestinya pink pilihan hatiku.......huhuhuhuh


10.Hanger dan penyepit baju


Terima kasih pada blog akak ni yang da byk info sal UPSI.


Saya akan berusaha menjadi pelajar UPSI yang cemerlang seterusnya GURU yang cemerlang???
Yakin tak???????Doakan Nurul Husna yer