May 16, 2011

Bagai sirih pulang ke gagang...

Assalamualaikum...

Lepas abes exam ri tue bermula lah cuti sem aku.Lama gak 4 bulan cam tue.InsyaAllah jika result elok dapat la masuk u sambung degree bulan 9 niey.

Dok rumah saja terasa bosan.Aku nak keja.Belum pun abeh exam lagi makndak aku dah swoh keja gn dya.Sempat la aku keja sehari.Malas aku kerja gn dya kena bangun awai sangat.Lagipun aku nak dok umah,tak mau dok mah tokwan.



Adoh,bila dah benti aku nak cari keja len plak.Adohai,susahnya cari kerja zaman sekarang.Aku pi tanya kat supermarket,dah penuh.Aku pi tanya kat kilang wire dkt gn umah aku pon dah penuh,tunggu nak buang orang ja...Huhuhu rasa menyesal la plak benti keja kat kedai makndak.

Pas tue risik punya risik kat jiran aku,dya memerlukan pekerja kat kedai bunga@hantaran .Ceyh,aku pun menawarkan diri.Huhuhu,aku hanya bertahan selama seminggu.Keja dya syok,aku suka buat hantaran,gubah bunga tapi masalah pergi dan balik la pulak.


Kak Nah,jiran aku yang sangat baik ajaq aku wat hantaran dari sumi


Syok......Jiran aku ajaq gubah bunga
N then,last sekali dak kampung aku ajak keja kilang tempat kak dya keja a.k.a kilang lama aku dulu r.Aku terus la nak.Senang.Aku suka keja lam aircond,da orang amek dan pi hantar.Kan best tue.Gaji dapat seketoi2 x payah pk nak byq tue bayaq ni.Tapi mak dah pesan swoh simpan wat belanja nak masuk u nanti.

P/S :Takutnya result kua 18 MAY niey.Ya Allah aku mohon berikanlah kejayaan kepadaku.Lembutkanlah hati pemeriksa yang menanda kertasku.Hanya padaMu yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang aku meminta.Perkenankanlah doa hambaMu ini.Amin