Nov 19, 2010

my hubby.ehhh silap hobiiiiiiiiii

salam......
kali nie aku nak bercerita sal hobi aku.hobi yer bukan hubby.aku suka sangat masak.masak wat aku rasa hepi tambah2 bila owang suka masakan aku.stat dari darjah 3 aku dah blaja masak.bukan paksaan ok tapi minat yang sangat mendalam.tue la pasal badan makin lama ko dok besau.....huhuuhuhuhuhuh ader aku pedulik?????????
haaaaaaa,sejak kebelakangan ni aku suka sangat masak bakso gn kek coklat.ala aku wat cara aku ja.simple ala2 sweet 18 gitue.yang penting sodapppppp nah.......bukan aku puji diri sendiri tapi adik2 aku,mak aku.bukan sokongan kuaga ok.jiran tetangga aku pon suka bebenau,yang penting besfren aku pon suka.
aku suka bakso ni sebab da bebola daging yang bosau.sukee akak.dulu makcik aku suka bawak gi makan kat parkson taman sejati,plak tue masa aku keja kilang dulu,bestfren aku kak seri n ros yang perkenalkan.studi kat matrik lak da juai kat laman santai.tapi x sedap sgt la.geram aku.better aku blaja wat sendiri.
PERHATIAN: rasepi nie nie juz share2 untuk dak2 sebaya aku ja ataw seangkatan dengannya.pakar2 masakan seperti chef n suri rumah sepenuh masa x ikot pon tapa.takut dikutuk2 habis habisan.ya la mana taw x menepati syarat2 bakal isteri mithali...cewahhhhhhhhh.........

ni dya cara wat bakso,simple ja xleh la lawan chef wan tue chef miss nuna nuna ja yang wat.

sup-
tumis halia,bawang besar sebijik,bawang putih 5 ulas yang dikisar halus.masuk ayanm ataw daging potong kecik2 nah.boh air.pastue boh la sup bunjut 1,kiub ayam knorr 2.tambah bola bagimg tue skali.tunggu sampai mendidih.tmbah la garam dan aji secukop rasa.
cabai-cili padi seggengam dikisar bersama 2 ulas bawang putih.dah tue tambah la gula,perahan limau nipis ka kasturi ka gn kicap sekali ok.
bahan hiasan-daun sup n daun bawang yang dihiris,bawang goreng,tauhu goreng.
law ikut selera aku,aku xsuka boh daun sup daun bawang gn bawang goeng dalam sup yang gh masak.xbest n xtahan lama.better biaq rasa sup tue ringan ja bwu sodap.....
SELAMAT MENCUBA


sekadar mengambil gambar contoh yer....