Mar 21, 2010

kerja oh kerja.........

Selalunya budak lepas spm akan kerja sambilan sebelom dapat apa apa tawaran.......ada kerja kat supermarket,jadi babysitter,surirumah sepenuh masa pon da.....hahahah time ni la nak turun dapur nanti owang kata anak dara tak reti wat kerja umah plak............aku kerja pa???? ramai gak kawan kawan aku yang terkejut bila aku kata nak keja kilang.

''watpa ang nak keja kilang????mana standard.ang nak owang panggil ang minah kilang ka???,''
 itulah antara sindiran kawan kawan aku. aku taw apa yang aku wat.aku just nak keja yang leh dapat gaji banyak supaya cukup bila sambung belajar nanti.bila aku analisa keja kilang dpat duit lebih berbanding keja2 len.

 1st time masa pi kilang barulah aku taw oh ni rupanya keja kilang.keja 12 jam.7pagi- 7 mlm.7mlm-7pg.syukurlah aku ditempatkan di bahagian kitting.keja relax2 and xyah berdiri. mmm,mesti ramai xtaw apa tue kitting?????keja dia just lekat label pcb ana wat ic program.sonang ja. 1st gaji aku dapat rm633.alhamdulillah.........
aku juga ada ramai kawan.yang dapat aku perhatikan,x semua owang keja kilang perangai x elok.yang penting diri sendiri.kita kena pandai jaga maruah diri.tp aku lebih selesa berkawan gn indon....melihat kegigihan depa kerja mcm motivasi pada diri aku.